top of page
  • Noam Gardens

עיצוב גינות מקצועי

Updated: Jan 7, 2020

עיצוב גינות על ידי צמחיה ייחודית 


כדי לתת מראה טבעי לגן כדאי להשתמש בקבוצות צמחייה בגבהים שונים, ולהימנע בגדרות חיות אחידות.

מלבד צבעי פריחה בגן ניתן להשתמש בצבעי עלווה שונים היוצרים ניגודים מעניינים ושילובים מיוחדים.

מופעי עלווה של לבלוב ושלכת מוסיפים אף הם עניין בגן ומחזקים את תחושת חילופי העונות.



במידה וישנה גינה חשוכה, רצוי להשתמש בצמחייה בעלת פריחה או עלווה בהירה כדי להכניס יותר אור. עצים נשירים "מלכלכים" פחות מעצים ירוקי עד מכיוון שהם משירים את עליהם אחת לשנה למשך כחודש בעוד שירוקי העד מחליפים את עליהם במשך כל השנה.

עיצוב גינות בעזרת אלמנטים דוממים


לאלמנטים דוממים בגן כמו: סלעים, אדני רכבת, וכו', יש תפקיד עיצובי אסתטי, או תפקיד בניה ותמיכה. בתכנון הגינה רצוי להתאים את האלמנטים הדוממים לסביבה ולאזור המגורים. לחיפוי תפקיד אסתטי אך גם תפקיד חשוב בחסכון במים, במניעת עשביה וביצירת שכבת בידוד השומרת על הטמפרטורה בקרקע. מגוון החיפויים גדול ויש לבחור ולהתאים בהתאם למקום ולמטרה. ניתן גם ליצור פינות ישיבה נעימות ואינטימיות.


עיצוב גינות בגישה אקולוגית


ישנם צמחים בעלי עלווה ריחנית וארומטית ובראשם צמחי התבלין המשמשים גם למאכל וגם לנוי. שלוב צמחים ארומטיים בגן תורם להרחקת מזיקים ומומלץ לשלבם בכל חלקי הגן. שילוב נכון של צמחים בגן יוצר גן בעל איזון אקולוגי המאפשר התמודדות טבעית עם מזיקים ללא צורך בהדברה כימית המסוכנת לאדם ולבע"ח רצויים כמו ציפורים וחרקים מועילים. הדברה כימית מערערת את האיזון האקולוגי בסביבה הקרובה והרחוקה.


עיצוב גינות מקצועי - נועם עיצוב גינות


אנחנו, בחברת נועם עיצוב גינות מאמינים ביצירה של גינות בעלות אופי טבעי וזורם. העיצוב מתבצע תוך שימוש בצמחייה מקומית ובמגוון צמחים המתאימים לתנאי האזור המתוכנן. כמו כן נעשה שימוש רב בצבעי פריחה, עלווה ושלכת, ובצמחייה המושכת ציפורים ופרפר.

42 views
bottom of page